قیمت موسیر بذری خوراکی در سال ۹۹

امروزه خرید موسیر بذری و سیر ترشی در تهران بسیار پر رونق می باشد، زیرا روز به روز به افرادی که خواهان کاشت و برداشت این محصول به صورت گلخانه ای می باشند، افزوده شده است. بذر موسیر که به شکل دانه های کوچک پیازی شکل هستند را در انواع خاک کاشته و بار قابل قبولی را از این گیاه دریافت می کنند. قیمت این این گیاه بستگی به زمان خرید این گیاه دارد و متفاوت است.

قیمت موسیر بذری خوراکی در سال 99

نحوه کاشت موسیر بذری خوراکی

نحوه کاشت موسیر بذری خوراکی

کاشت موسیر بذری بسیار راحت و بی دردسر است. این گیاه را در یک لاین طولانی می کارند که به آن کاشت خطی نیز می گویند. فاصله ی بین خطوط و لاین ها حتما باید بیش از ۲۰ سانتی متر باشد، زیرا این گیاه پس از رشد اولیه در خاک، اقدام به تکثیر پیاز های خود می کند و ممکن است موسیر های ما به شعاع ۲۰ سانتی متر رشد کنند.

همچنین از طرفین در خطوط هم فاصله ی ۱۵ تا ۲۰ سانتی متری را باید رعایت کرد. قبل از کاشت باید به چند نکته اساسی دقت کرد. اول آن که خاک حتما نرم باشد به طوری که آب و هوا بتواند به راحتی درون خاک نفوذ کند، زیرا که بدون اکسیژن لازم این گیاه رشد نمی کند.

پیاز ها و یا بذر های موسیر را در عمق ۲ سانتی متری خاک فرو کرده و خاک را بر روی آن می ریزیم. باید توجه داشت خاکی که روی بذر موسیر می ریزیم نرم باشد و هرگز آن را سفت نکنیم تا مواد لازم خاک مانند آب و اکسیژن به راحتی در خاک نفوذ کند.

خرید انواع موسیر در بازار به قیمت روز

خرید انواع موسیر در بازار به قیمت روز

موسیر گیاهی و سیر ترشی پنج ساله بسیار پرطرفدار است که قیمت های متنوعی در بازار ها دارد. این گیاه که استفاده دارویی و درمانی نیز دارد به سبب تازه بودن آن قیمت گذاری می کنند. موسیر در بازار های اکثر شهر ها خریداران بسیاری دارد. از موسیر خشک شده پودر بسیار مطبوعی تهیه می شود که از آن در خیلی از غذا ها به ویژه غذاهای محلی استفاده می کنند.

بر این اساس می توان به اهمیت این گیاه پی برد. به همین سبب موسیر در بازار های شهر ها عرضه شده و قیمت آن به لحاظ نوع خریداری متفاوت است. خرید موسیر اگر به صورت فله ای و عمده باشد قطعا مقرون به صرفه تر از نوع خرید جزیی آن است.

همچنین راه و روشی دیگر وجود دارد که با این روش می توان غیر حضوری خرید موسیر را انجام داده و درب منزل تحویل گرفت و آن هم خرید اینترنتی است. این محصول را می توان با قیمتی نازل از فروشگاه های آنلاین و سایت های اینترنتی تهیه کرد.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.